Od nowego sezonu na koszulkach Boca Juniors reklamował się będzie nowy sponsor. Po 6,5 latach hiszpański bank BBVA kończy współfinansowanie najpopularniejszego argentyńskiego klubu. Niebawem na strojach mistrza Argentyny pojawi się logo Qatar Airways, czyli katarskich linii lotniczych. Zarząd “Xeneizes” podpisał z Azjatami aż pięcioletnią umowę.
Qatar Airways, który dotychczas spośród drużyn piłkarskich sponsorował tylko słynną FC Barcelonę podczas sezonu obecnego nie miał żadnego beneficjenta. Teraz wraca do gry i pełną gębą rozszerza swoje piłkarskie wpływy. Już teraz reklamują się na koszulkach AS Romy, a po Mundialu ich marka promować się będzie także za pośrednictwem Bayernu Monachium oraz właśnie Boca.
“Bosteros” będą otrzymywali od nowego sponsora około 5 milionów dolarów za sezon, czyli podczas całego okresu współpracy budżet mistrzów Argentyny zasili aż 25 milionów dolarów. To rekordowo wysoka umowa sponsorska w historii nie tylko argentyńskiego futbolu, ale ogólnie w dziejach Ameryki Południowej.
“Jesteśmy bardzo dumni, ponieważ jedne z najbardziej renomowanych linii lotniczych na świecie wybrały Boca Juniors jako partnera do swojej strategii ekspansji regionalnej w Ameryce Południowej” – powiedział prezes argentyńskiego klubu Daniel Angelici, kiedy kontrakt wszedł w życie.
Dodajmy, iż Angelici pozyskaniem tak zacnego sponsora osiągnął wielki sukces ekonomiczny, praktycznie zapewniając sobie zwycięstwo w przyszłorocznych wyborach na szefa zarządu “Xeneizes”. Drużyna niewątpliwie nie będzie musiała sprzedawać czołowych piłkarzy, celem utrzymania stabilnej sytuacji finansowej. Zresztą nie musiała tego robić również w latach poprzednich. Boca staje się światową potęgą w pełnym tego terminu znaczeniu.
Od ponad roku katarska firma szukała klubu do sponsorowania w tej części świata. Pierwszym kandydatem był brazylijski Chapecoense, ale ostatecznie negocjacje do doszły do konsensusu, albowiem nie zamierzano robić sukcesu marketingowego na ludzkiej tragedii. Jak nie trudno zatem domyślić się pogłoski te krążyły po katastrofie lotniczej z udziałem piłkarzy brazylijskiego klubu w końcówce 2016 roku.
Umowa między katarskimi liniami lotniczymi, a Boca Juniors będzie obowiązywać do końca sezonu 2022/2023. Dodajmy, iż Qatar Airways w Ameryce Południowej rozszerza swoje wpływy także we własnej branży, albowiem pod koniec 2016 wykupił 10% udziałów chilijskiego operatora linii lotniczych LATAM. Firma z Półwyspu Arabskiego zamierza osiągnąć wielki sukces dzięki futbolowi, albowiem będzie również jednym ze sponsorów najbliższych dwóch Mundiali.
Facebook Comments